Sunday, June 8, 2008

cykelrace med små cyklar...av Axel 8/6

När vi satt och åt frukost plinga det på porten då var det taxin som skulle ta pappa till flygplatesen. Pappa skulle åka till Argentina och jobba. Sen när pappa hade åkt åkte vi iväg till Quinta Normal-parken. När vi kom fram tog vi en varsin banan och lekte lite i en av alla lekparker där.

Parken är en jättestor park med fotbollsplaner, en liten sjö med broar över (men nu var den avstängd),hus ,massor av museum!, lekparker, fontäner, fullt med kiosker över hela parken och swimmingpolar. det är massor av hundar,omkringåkande vakter på motorcyklar och massor, massor av duvor.

Sen gick och hyrde cyklar, små cyklar. Mamma åkte med Melker där bak och vi andra tog en egen cykel. vi cyklade nesta runt hela parken och sen var mamma och David lite trötta på våra tävlingar. igår var David och åkte snowboard i Anderna så han gnällde hela dagen( men han var bara en dålig förlorare och så ville han skryta). (:
Så då gick vi och fikade. sedan gick vi vidare till en annan lekpark och lekte länge i solen. Efter det gick vi och hyrde lite cyklar igen men mamma och David var för lata så jag fick åka med Melker. Elin tog en egen cykel. när vi hade cyklat klart åt vi middag i parken. Vi åt completos jättegoda och sopaipillas, det var nog det godaste vi har ätit. Vi har aldrig sett Elin äta så mycket.

Melker var så trött så han somnade på bussen hem. Och då fick mamma en sittplats!!

1 comment:

Christin said...

Har ni kollat in barnens film, den dröjer med att laddas upp! Och visst är barnen duktiga på att blogga! De gör det alldeles själva båda två! ( Kanske man inte alltid tror!!) Christin