Sunday, June 15, 2008

tivoli av Axel

I går morgon hade vi rådslag om vad vi skulle göra under dagen. Så åkte vi på tivoli efter vi hade varit på planetariumet. Från planetariumet tog vi tunnelbanan till Parque O´Higgins. När vi var på väg till tivolit såg vi en liten by som vi gick in i. Där satte vi oss på en resturang och åt lunch (hela familjen åt en rejäl lunch med dricka för under 140 kr). Sen gick vi in på tivolit ,bussen hade inte kommit. När vi hade kommit in så åkte vi motorbåtar jag åkte själv och Elin åkte med mamma. Jag tyckte det var jätte roligt!!! såna båtar borde man ha på öland.

Melker ville också åka men när vi hade kommit i land men han fick vänta till senare för det var något fel på systemet. Så då gick vi vidare på tivolit. Då gick jag och elin och åkte disko så hette den. När vi hade åkt gick vi till barn avdelnigen där melker och elin åkte ett bil tåg.jag var för lång för att få åka så jag och pappa gick och åkte radiobilar.

När vi kom till baka så skulle melker åka en karusel och jag han precis på. Då åkte elin en annan sak.

sen gick jag och mamma och åkte gokart.Jag var för litten för att få åka själv.åka gokart för under 15 kr.mamma var lite rädd att krocka! så hon åkte jätte sakta. Elin trodde att vi ledde nångång men det var för att vi blev varvade så många gånger!!! sen ville pappa 0ckså åka gokart så då åkte jag igen med pappa. Pappa körde jätte bra vi vann!! Han körde gasen i botten!

Då hade Elin och melker tröttnat på att vänta så dom gick och åkte mini splash
Sen åkte Elin den chilenska varianten av nyckelpigan. Och så en massa tåg och bilar så klart. Vi fortsatte att åka och åka tills dom stängde. Då tog vi tunnelbanan till los Heroes och sen buss hela vägen hem.


1 comment:

Anonymous said...

Hej nomeringsmöten ouno